Aloita kohderyhmän rajaus

Tietosuoja-asetus

GDPR (General Data Protection Regulation), eli tutummin EU:n tietosuoja-asetuksen soveltaminen alkoi 25.5.2018, joka toi mukanaan kokonaan uusia sääntöjä sekä toimintatapoja sähköpostimarkkinointiin.

Tietosuoja-asetuksen vaikutus sähköpostimarkkinointiin?

GDPR (General Data Protection Regulation), eli tutummin EU:n tietosuoja-asetuksen soveltaminen alkoi 25.5.2018, joka toi mukanaan kokonaan uusia sääntöjä sekä toimintatapoja sähköpostimarkkinointiin. Tietosuoja-asetus käsittelee EU:n kansalaisen tietosuojaa, eikä sillä ole näin ollen suoraa vaikutusta yrityksille toteutettavaan sähköpostimarkkinointiin. Sähköpostimarkkinointi yrityksille on siis jatkossakin sallittua ja löydät sähköpostiosoitteet markkinointiin kauttamme tulevaisuudessakin.



Mikä lain myötä muuttuu?
Aloitimme tietosuoja-asetuksen vaikutusten arvioinnin jo kesällä 2017. Tietosuoja-asetus koskee kaikkien EU:n kansalaisten henkilötietojen käsittelyä, oli henkilötiedot sitten yhdistettävissä henkilöön työ- tai yksityiselämän välityksellä. Tämä tarkoittaa sitä, että tietosuoja-asetus koskee myös yritysten työntekijöiden sähköpostiosoitteita sekä puhelinnumeroita. Asetus ei kuitenkaan koske EU alueella toimivien yhteisöjen tietoja.


Miten vastaamme muutokseen?
Jotta voimme tarjota jatkossakin tehokkaan, vaatimukset täyttävän ja suoraviivaisen tavan hankkia kohdistettuja yritysosoitteistoja, teimme muutoksia palveluportfolioomme. Jatkossakin Osoitetalo.fi:n kautta voi ostaa suomalaisten yritysten sähköpostiosoitteita ja muita tietoja kohdennetusti eri rajauksilla.

Asiakkaidemme etua ajatellen olemme kuitenkin päättäneet lopettaa päättäjäkohderyhmien tuottamisen, sillä tietosuoja-asetuksen vaikutukset päättäjäkohderyhmiin ovat merkittävät.

Muutokset olemme tehneet, jotta sinä voit jatkaa tuloksellista, vaatimukset täyttävää sähköpostimarkkinointia.